Doa Permudahkan Urusan Mencari Kerja



Assalammualaikum,

Okay kali ni saya nak share doa yang saya amalkan semasa proses mencari kerja. Sebagai someone yang masih baru je bergraduasi, saya amat memahami perasaan fresh grad yang masih mencari kerja. Perasaan ketidakpastian dan rasa down tu selalu menghantui diri. Apa yang membuatkan kita lagi sedih bila kita nampak kawan-kawan kita yang lain dah mula mendapat pekerjaan dan update pasal tempat kerja diaorang di media sosial. Jadi di sini saya kongsi doa-doa yang boleh diamalkan sementara korang sedang berusaha mendapatkan pekerjaan.


Amalan saya adalah baca doa-doa ni selepas solat sunat Dhuha. Boleh rujuk SINI untuk solat sunat Dhuha. Lepas baca doa solat sunat Dhuha, terus sambung baca doa-doa yang di atas tu. Baca dengan penuh keikhlasan dan baca sekali terjemahannya supaya kita faham apa yang kita doakan. Dan tentu sekali kena yakin pada doa yang kita bacakan tu. In sha Allah segala urusan mendapatkan pekerjaan akan dipermudahkan. 

Jadi saya doakan kepada fresh grad atau siapa-siapa sahaja yang dalam proses menjadi kerja, semoga dipermudahkan urusannya. Amin.

Until Next Post, Cioa!

4 Ulasan

Catat Ulasan
Terbaru Lebih lama