La Casa De Papel (Money Heist)



Assalammualaikum,

Okay siapa yang layan series La Casa De Papel ni? Saya baru je dipengaruhi oleh rakan sebaya untuk menonton series ni seminggu yang lepas. Memang lepas tegok first episode terus melekat depan TV layan series ni dari season 1 sampai season 3. Tapi cerita ni kalau nak tengok kena tengok di Netflix sebab ia original series Netflix.

Sebab kena layan La Casa De Papel (Money Heist)


Semestinya jalan cerita yang menarik. Bukan sekadar menarik, tapi penuh dengan aksi dan drama. Sepanjang season tu dah rasa macam love story sebab banyak kisah percintaan. Tak kurang juga ada kisah kasih sayang antara keluarga. Jadi ia bukan kisah rompakan semata-mata.

Plot twist dia pun best dan mendebarkan. Sepanjang tengok series tu kadang-kadang fikir macam mana perompak-perompak ni nak keluar dari situ. Tapi sebabkan Professor (ketua kumpulan) dah fikir setiap perincian planning yang dia dah buat, akhirnya berjaya lah diaorang keluar dari tempat rompakan tu. 

Dalam series ni juga banyak isi-isi dan makna-makna tersirat yang cuba disampaikan seperti sistem duit yang tidak adil, anarki dan kebangkitan rakyat. Bab ni agak heavy juga lah mesej yang cuba disampaikan. 

Jadi season 4 bakal menyusul tak lama lagi. Dilaporkan pengambaran sudah selesai tinggal tunggu diaorang umum tarikh disiarkan. So sementara tunggu season baru ni kita layan series lain dulu.

Until Next Post, Adios!

3 Ulasan

  1. Balasan
    1. yes sangat menarik. Confirm melekat lepas tgok first episode :P

      Padam
  2. Memang melekat kat depan sofa tv laa..kalo dah layan Casa De Papel ni...
    .

    BalasPadam
Catat Ulasan
Terbaru Lebih lama