Wednesday, June 29, 2011

pengalaman berborak dengan org yg berilmu.

assalamulaikum readers. how do you feels today? fine? alhamdulillah. ucapkan lah alhamdulilah walau pon kite tidak berape sihat. ini kerane kite perlu bersyukur dengan ap yg tuhan beri kat kite. Kalau tak, kite akn termasok dlm golongan yg tidak bersyukur. hindari lah dri golongan itu. ok, enough with that. let us continue to our headline. petang ini aku telah berborak bersama rakan aku yg agk tinggi ilmu die dlm agame. nak kate tggi sgt tak le. tapi bole pergi la kan ilmu die.

byk perkare yg kami borak kan. pasal hukum hudud, agme dan laen2. pasal cinte pon aku ade selit kan skit. yela, aku dah la byk keraguaan psl cinte nie. akhirnye dah terjawap dah. aku mmg ske mendekati org2 yg lebih berilmu dari aku ni. bak kate pepatah klau kite berkawan dgn penjual minyak wangi maka wangi lah kite. so aku amk pepatah ni jadi kan panduan hidup kat cfs nilai ni.

lagi pon roomate aku semua berilmu pengetahuan. tak kire lah ilmu dlm ape pon. tapi semua ilmu yg baek lah. tak ade ilmu yg tak baek. dan aku nie jenis org yg suke mendengar. so, aku dengar je la ape yg diceritakan. dari crite politik sampai lah crite sejarah. jadi dengan mendengar kite akn menjadi lebih berpengetahuan dari sebelumnye.

                yg baju putih tu ibarat aku la tengah mendengar kawan aku yg berilmu berkate2.


so ape moral yg korang bole dpt agk2 nye dri pengalaman aku ni? ke tak ade moral langsung ape yg aku ckp ni. the moral is, we must communicate with different people if we want to gain our knowledge. jgn la asyk bercampur dengan org yg jenis same mcm korang je. sekali skale cube la cari org yg laen jenis dgn korang. then you will know how life is.

aku ni pon blom la lagi bergaul dgn ramai org yg laen jenis. cume beberape org je. tapi tak ape, insyaallah aku menuju ke arah itu. well, i think that's all for today. hope we will meet again soon. insyaallah. assalamulaikum.

No comments:

Post a Comment