Thursday, March 3, 2011

ingat pesan cikgu





assalammualaikum. hari ini tiba-tiba saya teringat pada cikgu-cikgu sekolah saya. haha. bahase baku palk. korang takkn tak rindu kat cikg skola kot. mesti ade skit lah perasaan rindu tuh. walau pon korang benci gile kat cikgu tuh. rase cam nak g skola blk je. tapi aku nak g slame 1 hari je. taknak lame2. nnt kene buat homework.

kepada guru2 yg mengajar saye, saye di sini ingin mengucapkan jutaan trime kasih kerana tidak pernah kenal erti lelah mengajar saya. walaupon blom hari kekasih guru lagi aku dah bagi ucapan cm hari guru ek. tak pe lah nnt hari guru aku bagi ucapan lagi. tapi lagi pnjg dari ni.



acap kali, acap kali, acap kali kite mendengar isu sejadah berdiri sampah haram. bile lagi nak berkesudahan? make mari lah kite bersame2 sebagai rakyat yg prihatin menjaga kebersihan kawasan perumahan kite. haha. bole jadi YB lah.

kat kwasan rumah aku tak ade smpah haram. kawasan rumah korang ade? klau ade tangkap org yg buang smpah kat kawasan korang tuh. tapi klau korang pon buat skali, cek tak tau la nak dok kata apo lagi.

eh ni bukan hantu langsuir. ni pokok langsuir. silap da.

ade lagi 1 bende yg paling aku tak leh lupe. isu ni berbangkit kat parlimen mase aku umo 7 tahun. isu hantu langsuir. korang ingat lagi kan 1 ketike dlu kecoh 1 m'sia pasl langsuir ni. siap jadi tajok utame kat brite tv dan kat surat khabar. skarang dah tak de dah. yg ade cume hantu kak limah je la. haha.

aku rase stakat ni jela aku nak membebel. tapi entri ni aku tekan kan kat isu langsuir sampah haram. udah2 le tu buat sampah. sekian trime kasih.


1 comment:

  1. huhu..tetiba teringat cikgu zaman sekolah dulu..
    sangat2 manis untuk dikenang..=)

    ReplyDelete